Záhlaví stránky (Foglarweb – stránky o Jaroslavu Foglarovi)
foglarweb

Počet dílů kreslených RŠ?

Diskusní fórum · Rychlé šípy a Stínadla, téma založeno: 14. 2. 2012, celkový počet příspěvků: 7.
Fanda Člen
#1 | Vloženo 14. 2. 2012 18:10V souhrnném vydání Olympie v doslovu píše Václav Windy Nosek počet dílů 315.
Jenže nad malým obrázkem raritního dílu „RŠ zlepšují odvoz hlíny“ je uvedeno „Začátek příběhu ve 43 čísle“.

Znamená to, že existoval i další kreslený příběh RŠ?
Kdesi na tomto fóru - nevím už kde - je uvedeno 316 či 317 pokračování.

Má někdo přehled, jak to opravdu je?
Paja Administrátor
#2 | Vloženo 14. 2. 2012 18:47Většinou je v literatuře uváděno, že RŠ tvoří 316 pokračování. Je tím míněno jednak těch „klasických“ 315, které uvádí Nosek a jsou obsahem souborného vydání RŠ od Olympie (včetně příběh „Rychlé šípy znovu do Stínadel“, který je fakticky nakrelsenou první kapitolou Tajemnství Velkého Vonta) a jedno atypické pokračování „RŠ zlepšují odvoz hlíny“.

Příběh „RŠ zlepšují odvoz hlíny“ bylo poslední pokračování RŠ v poválečné éře Vpředu. Foglar se snažil udržet časopis i RŠ a proto je poslal budovat na stavbu mládeže. Z dalších vydání byl ale vyřazen a v souborném vydání je uveden pouze ve čtvrtinové velikosti jako historická rarita (toto pokračování je navíc „bez bublin“ - takto byly zpracovány poslední tři pokračování RŠ ve Vpředu, dvě z nich (nebudovatelské) byly ale později upraveny zpět do klasické bublinkové podoby komiksu).

Počet RŠ se naposledy změnil v roce 2009, kdy Marko Čermák nakreslil podle původního Fogalrova scénáře příběh RŠ na železničním mostě. Ten vyšel v Zápisníku 13 bobříků a v 1. sborníku nezávislých foglarovců (Ostrov 2009), ke kterému byl přiložen i na volném křídovém listě A4 k vložení do souborného vydání od Olympie.
To vysvětluje to uváděné číslo 317.
Moderátor Paja: oprava v textu
Paja Administrátor
#3 | Vloženo 14. 2. 2012 18:54Ještě možná k tomu textu „Začátek příběhu ve 43 čísle“ u RŠ zlepšují odvoz hlíny.
Třetí ročník Vpředu měl celkem 45 čísel, tento je z posledního, tedy 45. Od 43. čísla vyšly poslední 3 příběhy RŠ bez bublinek, jen s popisky pod obrázky. A ty z 43. a 44. čísla nebyly explicitně zatíženy „budováním“ a tak byly později upraveny do klasické podoby.
Takže to skutečně neznamená, že existoval ještě další příběh RŠ.
Fanda Člen
#4 | Vloženo 15. 2. 2012 14:50Pajo,děkuji za objasnění.

Abych to tedy shrnul : (dle seznamu na konci souhrnného vydání Olympie) -

1.- Černí jezdci řádí
315.- RŠ znovu do Stínadel
316.- RŠ zlepšují odvoz hlíny
317.- RŠ pod železničním mostem

Nevíš které 2 příběhy byly ty z 43 a 44 čísla - s později dokreslenými bublinami ?
Paja Administrátor
#5 | Vloženo 15. 2. 2012 17:52Fanda
Příběhy z čísel 43 a 44: domnívám se, že by to mohly být první dva ze série „šlapohyb 2“, což jsou poslední RŠ od Fischera, na které navázal a i tyto příběhy upravil Čermák. Je i vidět, že zvláště poslední obrázky v příběhu Bratrstvo kočičí pracky trochu navlhlo nesou rysy kreseb Marko Čermáka (takže některá původní okénka byla celá vynechána), podobně i text v bublinách je graficky trochu jiný, než Fischerův. Bohužel však nemám k dispozici čísla 43 a 44 třetího ročníku Vpředu, bylo by možná zajímavé udělat článek se srovnáním těchto příběhů, jak se změnily.
Fanda Člen
#6 | Vloženo 19. 2. 2012 18:12Prošel jsem internet a našel jsem to.
Zde je zadní strana Vpředu č. 43 z 22.června 1948.

Zde je Vpřed č. 44 z 29. června 1948 - u 9. obrázku se to zlomí.

A finále z úterý (Vpřed vycházel každé úterý) již známe

To jsou tedy ty překreslené díly,o kterých V.Nosek - Windy píše.
Moderátor Paja: upraveny aktivní odkazy
Paja Administrátor
#7 | Vloženo 19. 2. 2012 19:00Fanda
Díky, aspoň takto se na to můžeme podívat.

Chcete-li reagovat, musíte se napřed přihlásit.