Počet dílů kreslených RŠ?
Diskusní fórum · Rychlé šípy a Stínadla, téma založeno: 14. 2. 2012, celkový počet příspěvků: 7.
Fanda
Člen
#1 | Vloženo 14. 2. 2012 18:10V souhrnném vydání Olympie v doslovu píše Václav Windy Nosek počet dílů 315.
Jenže nad malým obrázkem raritního dílu „RŠ zlepšují odvoz hlíny“ je uvedeno „Začátek příběhu ve 43 čísle“.
Znamená to, že existoval i další kreslený příběh RŠ?
Kdesi na tomto fóru - nevím už kde - je uvedeno 316 či 317 pokračování.
Má někdo přehled, jak to opravdu je?
Jenže nad malým obrázkem raritního dílu „RŠ zlepšují odvoz hlíny“ je uvedeno „Začátek příběhu ve 43 čísle“.
Znamená to, že existoval i další kreslený příběh RŠ?
Kdesi na tomto fóru - nevím už kde - je uvedeno 316 či 317 pokračování.
Má někdo přehled, jak to opravdu je?
Paja
Administrátor
#2 | Vloženo 14. 2. 2012 18:47Většinou je v literatuře uváděno, že RŠ tvoří 316 pokračování. Je tím míněno jednak těch „klasických“ 315, které uvádí Nosek a jsou obsahem souborného vydání RŠ od Olympie (včetně příběh „Rychlé šípy znovu do Stínadel“, který je fakticky nakrelsenou první kapitolou Tajemnství Velkého Vonta) a jedno atypické pokračování „RŠ zlepšují odvoz hlíny“.
Příběh „RŠ zlepšují odvoz hlíny“ bylo poslední pokračování RŠ v poválečné éře Vpředu. Foglar se snažil udržet časopis i RŠ a proto je poslal budovat na stavbu mládeže. Z dalších vydání byl ale vyřazen a v souborném vydání je uveden pouze ve čtvrtinové velikosti jako historická rarita (toto pokračování je navíc „bez bublin“ - takto byly zpracovány poslední tři pokračování RŠ ve Vpředu, dvě z nich (nebudovatelské) byly ale později upraveny zpět do klasické bublinkové podoby komiksu).
Počet RŠ se naposledy změnil v roce 2009, kdy Marko Čermák nakreslil podle původního Fogalrova scénáře příběh RŠ na železničním mostě. Ten vyšel v Zápisníku 13 bobříků a v 1. sborníku nezávislých foglarovců (Ostrov 2009), ke kterému byl přiložen i na volném křídovém listě A4 k vložení do souborného vydání od Olympie.
To vysvětluje to uváděné číslo 317.
Příběh „RŠ zlepšují odvoz hlíny“ bylo poslední pokračování RŠ v poválečné éře Vpředu. Foglar se snažil udržet časopis i RŠ a proto je poslal budovat na stavbu mládeže. Z dalších vydání byl ale vyřazen a v souborném vydání je uveden pouze ve čtvrtinové velikosti jako historická rarita (toto pokračování je navíc „bez bublin“ - takto byly zpracovány poslední tři pokračování RŠ ve Vpředu, dvě z nich (nebudovatelské) byly ale později upraveny zpět do klasické bublinkové podoby komiksu).
Počet RŠ se naposledy změnil v roce 2009, kdy Marko Čermák nakreslil podle původního Fogalrova scénáře příběh RŠ na železničním mostě. Ten vyšel v Zápisníku 13 bobříků a v 1. sborníku nezávislých foglarovců (Ostrov 2009), ke kterému byl přiložen i na volném křídovém listě A4 k vložení do souborného vydání od Olympie.
To vysvětluje to uváděné číslo 317.
Moderátor Paja: oprava v textu
Paja
Administrátor
#3 | Vloženo 14. 2. 2012 18:54Ještě možná k tomu textu „Začátek příběhu ve 43 čísle“ u RŠ zlepšují odvoz hlíny.
Třetí ročník Vpředu měl celkem 45 čísel, tento je z posledního, tedy 45. Od 43. čísla vyšly poslední 3 příběhy RŠ bez bublinek, jen s popisky pod obrázky. A ty z 43. a 44. čísla nebyly explicitně zatíženy „budováním“ a tak byly později upraveny do klasické podoby.
Takže to skutečně neznamená, že existoval ještě další příběh RŠ.
Třetí ročník Vpředu měl celkem 45 čísel, tento je z posledního, tedy 45. Od 43. čísla vyšly poslední 3 příběhy RŠ bez bublinek, jen s popisky pod obrázky. A ty z 43. a 44. čísla nebyly explicitně zatíženy „budováním“ a tak byly později upraveny do klasické podoby.
Takže to skutečně neznamená, že existoval ještě další příběh RŠ.
Fanda
Člen
#4 | Vloženo 15. 2. 2012 14:50Pajo,děkuji za objasnění.
Abych to tedy shrnul : (dle seznamu na konci souhrnného vydání Olympie) -
1.- Černí jezdci řádí
315.- RŠ znovu do Stínadel
316.- RŠ zlepšují odvoz hlíny
317.- RŠ pod železničním mostem
Nevíš které 2 příběhy byly ty z 43 a 44 čísla - s později dokreslenými bublinami ?
Abych to tedy shrnul : (dle seznamu na konci souhrnného vydání Olympie) -
1.- Černí jezdci řádí
315.- RŠ znovu do Stínadel
316.- RŠ zlepšují odvoz hlíny
317.- RŠ pod železničním mostem
Nevíš které 2 příběhy byly ty z 43 a 44 čísla - s později dokreslenými bublinami ?
Paja
Administrátor
#5 | Vloženo 15. 2. 2012 17:52Fanda
Příběhy z čísel 43 a 44: domnívám se, že by to mohly být první dva ze série „šlapohyb 2“, což jsou poslední RŠ od Fischera, na které navázal a i tyto příběhy upravil Čermák. Je i vidět, že zvláště poslední obrázky v příběhu Bratrstvo kočičí pracky trochu navlhlo nesou rysy kreseb Marko Čermáka (takže některá původní okénka byla celá vynechána), podobně i text v bublinách je graficky trochu jiný, než Fischerův. Bohužel však nemám k dispozici čísla 43 a 44 třetího ročníku Vpředu, bylo by možná zajímavé udělat článek se srovnáním těchto příběhů, jak se změnily.
Příběhy z čísel 43 a 44: domnívám se, že by to mohly být první dva ze série „šlapohyb 2“, což jsou poslední RŠ od Fischera, na které navázal a i tyto příběhy upravil Čermák. Je i vidět, že zvláště poslední obrázky v příběhu Bratrstvo kočičí pracky trochu navlhlo nesou rysy kreseb Marko Čermáka (takže některá původní okénka byla celá vynechána), podobně i text v bublinách je graficky trochu jiný, než Fischerův. Bohužel však nemám k dispozici čísla 43 a 44 třetího ročníku Vpředu, bylo by možná zajímavé udělat článek se srovnáním těchto příběhů, jak se změnily.
Fanda
Člen
#6 | Vloženo 19. 2. 2012 18:12Prošel jsem internet a našel jsem to.
Zde je zadní strana Vpředu č. 43 z 22.června 1948.
Zde je Vpřed č. 44 z 29. června 1948 - u 9. obrázku se to zlomí.
A finále z úterý (Vpřed vycházel každé úterý) již známe
To jsou tedy ty překreslené díly,o kterých V.Nosek - Windy píše.
Zde je zadní strana Vpředu č. 43 z 22.června 1948.
Zde je Vpřed č. 44 z 29. června 1948 - u 9. obrázku se to zlomí.
A finále z úterý (Vpřed vycházel každé úterý) již známe
To jsou tedy ty překreslené díly,o kterých V.Nosek - Windy píše.
Moderátor Paja: upraveny aktivní odkazy
Chcete-li reagovat, musíte se napřed přihlásit.